26 Nisan 2012 Perşembe

ROKOKO

Bugün basit ve bi o kadar lezzetli ve attractive bi tatlıyı paylaşmak istiyorum . İsmi Rokoko. Neden rokoko diye merak edenlere hemen bilgi vereyim. 
17.yüzyılda kullanılmış eğri büğrü hatlardan oluşan bi sanat akımıdır rokoko. Bu tatlı da kalıptan çıkarıldığında eğri büğrü gözüktüğü için ismine ROKOKO demişler. Ama ben görsellik takıntılı olduğum için eğri büğrülüğünü kapatmak için üzerine glazür döktüm ve bu görüntü çıktı ortaya
Gelelim tarifine
3 çay bardağı sütü 2 paket toz krem şanti ile çırptım.
İçine kakaolu büskivileri parçalayıp attım .2.5 paket kadar
Daha sonra canım ne isterse ekledim damla çikolata , ceviz, fındık,çakıl çikolata 
Güzelce karıştırıp bir kalıba döktüm . Bu karışımı 1 gece ağzı kapalı şekilde buzdolabında beklettim.
Ertesi gün kalıptan çıkarıp ( kalıptan çıkarması biraz zor oluyor ) kenarlarına hindistancevizi serptim. 
Ve üzerini glazür ile süsledim.
Glazür sıcak suda eritilen ve döktüğünüz malzemede donan bi çikolatadır bu arada.
(Ayrıca ben silikona benzer bi kap kullandım )
Tadanlar çok beğenmişti bu tatlıyı 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder